KPY

Funda Lena’nın kaleme aldığı “Türkiye’nin Müzik Endüstrisinde Çeşitlilik” kitabı çıktı!

Ocak '19

“Bilgi Üniversitesi Sanat ve Kültür Yönetimi Öğretim Görevlisi, Kültür Ekonomisti Funda Lena’nın kaleme aldığı “Türkiye’nin Müzik Endüstrisinde Çeşitlilik” başlıklı kitap Kreksa Kültür Yayınları’ndan çıktı. Kitap, Türkiye’de üretilen müzikal çeşitlilikle, tüketilen müzikal çeşitlilik arasındaki farkı ve bu farkın sebeplerini irdeliyor.”[1]

Funda Lena, müzik sektöründeki ‘popüler’ kavramı bağlamında, halkın tüketim anlamında seçimlerinin özgürlüğünü sorguluyor. Dijital müzik dinleme platformları ve sosyal medyanın algoritmalarının adil olmaması sebebiyle yapım şirketlerinin, bağımsız müzik şirketleri ve sanatçılar üzerindeki adaletsiz zafer elde ettiğini ortaya koyan Lena, müzisyenlerin şarkılarını yayınlamak anlamında eşit olduklarını fakat dinleyicilere ulaşma konusunda aynı şeyin söylenemeyeceğinin altını çiziyor. Yani aslında halkın istediklerinin değil, medya tarafından halka halkın istemesini istediği şeylerin çalındığına değiniyor.

Sonuç olarak da ilk bakışta geleneksel medyaya oranla daha demokratik bir ortammış gibi görünen internette de kılık değiştirmiş bir ana akımla karşı karşıya kaldığımızı söylüyor. 

“Çözüm olarak ise, tüketim tarafında çeşitliliğin artırılması için iki öneri yapılıyor, birincisi bir kültür politikası olarak ana akım müzik medyasındaki çeşitliliği artıracak önlemlerin alınması, ikincisi ise alternatiflerin kendi aralarında örgütlenerek güçlerini birleştirmeleri ve genel olarak alternatif müzik piyasasının görünürlüğünü artıracak projeleri birlikte geliştirmeleri.” [2]

Funda Lena’nın bu konuyla alakalı, Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajını okumak için: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/kultursanat/1144803/Dijital_muzik_sektoru_ve_dengesiz_zafer.html 

 

[1] Cumhuriyet Gazetesi, Ceren Çıplak’ın “Dijital müzik sektörü ve dengesiz zafer” başlıklı haberinden.

[2] Açık Radyo için hazırlanan bilgilendirme metninden.